Gornji Stupnik, Stupničkoobreška 14J
tel. 091 566 56 68
e-mail: abacus.knjigovodstvo@gmail.com

Osnivanje obrta

Za pokretanje Vašeg prvog obrta prije svega je potrebno smisliti ime, zatim odabrati djelatnosti koje bi obrt obavljao. Popis djelatnosti možete pronaći u NKD-u (Nacionalna klasifikacija djelatnosti 2007).
Idući korak je predavanje obrazaca prijave za registraciju obrta u Županijskom uredu ili njegovim ispostavama koje su nadležne za područje u kojem će biti sjedište Vašeg obrta. Urede nadležne za registraciju obrta možete pronaći ovdje.
Obrazac:
- prijava za upis u obrtni registar (OR )
- podatci o obrtu (RL-1)
- podatci o djelatnostima obrta (RL-3)
 
Postoje tri vrste obrta, a to su slobodni obrt za koji nije propisana stručna sprema, već samo opći tehnički uvjeti. Zatim vezani obrt za koji je potrebno imati uz opće uvjete i dokaz o stručnoj osposobljenosti (odgovarajuća stručna sprema ili majstorski ispit) te povlašteni obrti koji moraju imati, ovisno o djelatnosti, povlastice izdane od strane nadležnog ministarstva.
 
Kako bi fizička osoba dobila status obrtnika, uz gore navedene obrasce u Županijskom uredu potrebno je priložiti dokaz o hrvatskom državljanstvu (osobna iskaznica, putovnica), liječničko uvjerenje o zdravstvenoj sposobnosti koju izdaje nadležna medicina rada, dokaz o stručnoj spremi ili stručnoj osposobljenosti (diploma, majstorski ispit...). Ukoliko osnivač nema odgovarajuću stručnu spremu, morat će zaposliti nekoga tko ima kako bi mogao obavljati djelatnost.
Županijski ured prvo izdaje Rješenje o upisu obrta u registar, a zatim nakon obrade Vaših zahtjeva izdaje obrtnicu (u praksi do 15 radnih dana).
 
Za vrijeme dok se Vaši zahtjevi obrađuju u Županijskom uredu možete izraditi pečat ili žig. Za to Vam je potrebno Rješenje o upisu obrta u registar. Pečat mora sadržavati osnovne podatke o obrtu (puni naziv obrta, adresu sjedišta obrta, te OIB), dok dizajn i formu obrtnik sam izabire.
 
Sljedeći korak, kada ste dobili svoju obrtnicu, je banka u kojoj otvarate svoj poslovni račun, tj. žiro-račun. Za otvaranje računa u banci potrebno Vam je Rješenje o upisu obrta u registar, obrtnica, pečat i osobna iskaznica.
 
Prilikom prijave na Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje (HZMO) prilaže se sljedeća dokumentacija:
- obrtnica ili rješenje o otvaranju obrta
- žig
- potvrda od banke o otvaranju žiro-računa
- radna knjiga ili, ukoliko je obrtnik zaposlen, pisana suglasnost poslodavca za otvaranje obrta
- osobnu iskaznicu
- prijava o početku osiguranja (Tiskanica M-1P)
- prijava o početku poslovanja obveznika plaćanja doprinosa (Tiskanica M-11P)
- tiskanica zahtjeva za utvrđivanje prava na osiguranje, prestanak prava na osiguranje i promjene tijekom osiguranja (Tiskanica SOD)
 
Ukoliko obrtnik nije nigdje zaposlen i ne plaća doprinose po nekoj drugoj osnovi, dužan je prijaviti se i na Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO). Prilikom prijave, predajete popunjene:
- prijavu o obvezniku uplate doprinosa (Tiskanica 1)
- prijavu na osnovno zdravstveno osiguranje za osiguranu osobu (Tiskanicu 2)
 
Obrtnik je dužan početi s obavljanjem djelatnosti u roku od jedne (1) godine, a najkasnije u roku 8 dana od početka obavljanja djelatnosti obrtnik je dužan prijaviti početak obavljanja djelatnosti ispostavi Porezne uprave nadležnoj prema sjedištu obrta.
U Poreznu upravu se predaje :
- prijava u registar poreznih obveznika (obrazac RPO)
- prijava u registar poreznih obveznika – PRILOG A (obrazac RPO-A)
- prijava u registar poreznih obveznika – PRILOG B (obrazac RPO-B)
 
Za sve dodatne informacije i savjete slobodno nas kontaktirajte na Abacus, knjigovodstveni servis.

facebook googleplus1 twiter  linkedin  

 

Copyright: Abacus, obrt za usluge © 2016

 

Nazovite nas na:   091 566 5668

Abacus, obrt za usluge, vl. Tomislav Duić

10255 Gornji Stupnik, Stupničkoobreška 14J

OIB: 66179096944

   

Ova stranica koristi kolačiće (Cookies) radi pune funkcionalnosti i boljeg korisničkog iskustva. Nastavkom pregledavanja suglasni ste s uporabom kolačića. Više o kolačićima pročitajte: ovdje.